TAKE YOUR TIME AND READ

Gått och tänkt på en ganska konstig (okej inte konstig) sak som folk kanske aldrig tänker på? Nämligen det här med popularitet. Har gått och tänkt på det i flera år och jag vill verkligen få ut det? Varför, jag menar varför ska det finnas olika grupper? Det vill säga “dom populära”, “dom töntiga” och så vidare .. ?

 

Om vi tittar på tjejerna på min skola, “töntarna” och “dom populära”, vem tror ni får ett bättre jobb i framtiden? Nu menar jag inte att ALLA populära kommer få ett dåligt jobb, men det känns som att vissa tjejer bara bryr sig om killar, smink, pengar, kläder, utseende, och ja skiter i skolan helt enkelt?

Alla vet att skolan tar slut, så jag menar vad var det viktiga med att vara populär? Du har varit populär för helt enkelt ingenting och nu står du där utan någon bra utbildning, yeah you get it ..

 

Och vad är det för fel med “töntar”, seriöst nu människor? Jag går och lägger mig varje kväll med en liten klump i magen för att jag alltid kollat snett eller skrattat åt en tjej eller kille som är lite utstött, men jag bättrar på mig. Jag skäms inte för att säga hej eller prata med en person som kanske är lite annorlunda än mig själv!

Tänk själva, sätt er i en situation då någon skrattar åt dig konstant för att du inte har moderna kläder på dig, inte pratar tydligt .. Tro fan att den personen känner sig ledsen, kan inte folk få in det i sina huvuden?

Innerst inne vill ni krama den utstötta personen, prata med den och säga att allt kommer bli bra, men att göra det är en helt annan sak! Men, ni är rädda att själva bli utskrattade, kom igen nu eller?

 

Vi är alla människor som jag sagt flera gånger och vi lever bara en gång, så ta chansen och gör något som är bra istället för att tänka på vilka jävla kläder du ska ha på dig imorgon eller vilken dricka du ska köpa för att du ska supa ner dig imorgon på den där grymma festen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0