HAR NI NÅGON GÅNG ..

märkt att folk liksom inte tror på en när man säger att man är bra på någonting? Till exempel sjunga, rita, dansa, laga mat kanske? De pratar inte med dig, dem ser ner på dig (säger man så?) och när man väl visar vad man går för så kommer dem fram och berömmer en, slutar snacka skit bara för att man är bra på någonting? Tänk så hade jag inte sjungit framför min skola i 8an? Då skulle vissa folk fortfarande se ner på mig? Snacka bullshit behind my back? Jag har en talang, det har jag insett, men dem som inte har talang då? Vad är det med dom? Det spelar ingen roll om du är en pang brud och inte har talang för något, du blir accepterad ändå. Men vad händer med tjejer som är mindre populära, "mindre" snygga? Måste dem vara bra på någonting för att folk ska lägga märke till dem? Jag tycker i alla fall att det är fel, man ska bli accepterad oavsett om man är bra på någonting eller inte, för att alla är egentligen bra på någonting.
Jag ser alltid tillbaka när jag sjöng framför skolan, den lättnaden att få visa vad man går för. Folk som man blivit spottad av inser att dem haft fel, den lättnaden. Jag ser fortfarande bilden av när folk gapade när jag öppnade min mun. Precis i det ögonblicket förstod jag att jag har talang för detta, för musik, kanske inte när det kommer till instrument men att sjunga.
Jag vill sjunga, jag vill överraska folk som inte trott på mig, jag vill visa världen vad jag går för, jag vill hamna på topplistorna, jag vill vara med i tv, jag vill släppa ett album, jag vill sjunga med Beyonce, jag vill att min första singel ska spelas om och om igen på youtube och spotify, jag vill att hela världen ska veta vem jag är, jag vill försörja mig på musik, jag vill bli någon som barn kan se upp till, jag vill bli en förebild, jag vill att mina konserter ska bli slutsålda på fem minuter, jag vill uppträda på Madison Square Garden, jag vill resa jorden runt, jag vill tjäna pengar och adoptera massor av barn som inte har något hem, jag vill göra duetter med Celiné Dion, Mariah Carey, Liona Lewis, jag vill gå på galor, jag vill vinna bästa nykomling, bästa kvinnliga artist, årets bästa musikvideo, mest av allt vill jag vill skänka miljoner till barn, äldre, mammor, pappor, kvinnor och män över hela världen, bygga hus åt allihopa, inte en enda person i världen ska uppleva svält, vara hemlös, sova på en parkbänk om nätterna, det finns inte i min lilla bubbla, finns inte i min dröm, min dröm är perfekt, alla är perfekta, alla är älskade för vilka dem är! Alla ska vara lyckliga, jag, du, vi, dem, alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0